Op een plezierige manier, talentvolle kinderen geleidelijk en verantwoord opleiden om ze zo te ontwikkelen naar hun persoonlijk hoogst bereikbare doel. Onder het motto “een gezonde geest in een gezond lichaam” ijveren we ervoor dat er op jonge leeftijd op een verantwoorde manier en zonder een hypotheek op hun toekomst te leggen, onze zwemmers kunnen doorgroeien in de zwemsport.

Hen tevens laten inzien dat sport niet alleen gezond, ontspannend, sociaal en karaktervormend is, maar ook één van de belangrijkste levensbehoeftes is voor een evenwichtig leven.

 

Wat neem je mee naar de zwemtrainingen?

Om niets te vergeten, kan deze checklist handig zijn bij het (zelfstandig) maken van de zwemzak.

Standaard

  • Zwempak/zwembroek
  • Badmuts + reserve (laat de reserve altijd in je zwemzak, zodat je er altijd eentje hebt als de jouwe stuk gaat of je de eerste vergeet)
  • Zwembril + reserve (laat de reserve altijd in je zwemzak, zodat je er altijd eentje hebt als de jouwe stuk gaat of je de eerste vergeet)
  • Handdoek(en)
  • Drinkbus met water (nodig zowel tijdens als na de training) *
  • Een 1 euro muntstuk (voor de lockers)

* Future Team / CT5 / CT4
Liefst geen sportdranken; deze zijn nog niet nodig op jonge leeftijd.
Voor trainingen van 1 tot 1,5 uur is een gezond en evenwichtig voedingspatroon voldoende.
Wil je dit toch meenemen, gelieve dit te doen in combinatie met een drinkbus met water. Want water blijft nog steeds de beste dorstlesser tijdens de training!
Bij kinderen die dit niet graag drinken, kan er bijv. fruit toegevoegd worden als gezond alternatief.

Trainingsmateriaal

  • Zoomers (korte zwemvliezen) 
  • Plankje
  • Pullbuoy

Extra

  • Douchegel, shampoo, kam, borstel, haarelastiek, …
  • Netje om trainingsmateriaal in te steken

Aankooptip

In winkels zoals Decathlon kan er relatief goedkoop trainingsmateriaal van goede kwaliteit gekocht worden (zeker voor de zoomers, want deze kunnen snel te klein worden).

 

Wat neem je mee naar de lichaamsscholingen?
(niet van toepassing voor FT en CT5)

  • Sportkleding en sportschoenen (met witte zolen)
    Om niet met extra bagage te sjouwen, trek je deze best gewoon aan.
  • Drinkbus met water
  • Springtouw